Kulturni petak otpočeo je s druženjem s mladim vizualnim umjetnikom Stipanom Tadićem koji je pričao o doživljajima vezanim uz svoj boravak u Hlebinama tijekom ožujka u sklopu programa H.I.N.T. (Hlebine, Inovacija, Naiva, Tradicija). Namjera programa je povezivanje suvremenih umjetnika koji bi određeni dio godine boravili u Hlebinama kako bi kroz suživot s lokalnim stanovništvom osjetili način života, energiju i vibracije mjesta, prirode koja ga okružuje, kao i sve one skrivene detalje koji čine neku zajednicu takvom kakva ona jest. Time bi umjetnici dobili priliku za neku novu vrstu inspiracije koja će se pretočiti u njihovo viđenje naivne umjetnosti.
Naiva u sebi spaja tradicionalno i moderno, čak s tendencijom prema suvremenom, kroz odmake u stvaralaštvu tzv. autsajdera. Novim spojem tradicionalnog i modernog redefinira se suvremenost, oformljuju se novi pogledi, vidici i saznanja unutar suvremene umjetnosti, dok se naivna umjetnost revitalizira, oživljava i obogaćuje iz novog, neočekivanog (a opet toliko logičnog) kuta gledanja.
Rezultat njegovog boravka u Hlebinama su skice, crteži i slike na staklu koje će biti predstavljene javnosti na izložbi u Galeriji naivne umjetnosti u listopadu 2018. godine. Bilo je zanimljivo poslušati što ovaj mladi i perspektivni umjetnik ima za reći po pitanju naive u Hrvatskoj. Iz njegovog izlaganja se vidi kako ima poštovanje prema ovom likovnom izrazu, te je pričao o tome kako ova tehnika nije nimalo jednostavna za savladati. U raspravu su se uključili dugogodišnji slikari naive dajući svoje viđenje pa i savjete u tehnikama slikanja. Na pitanje o tome što misli o današnjim nastavljačima tradicije i ima li budućnosti povezivanja sa turističkim segmentom, Stipan je odgovorio da svakako vidi budućnost, te je poručio da svatko pokuša pronaći svoj put u izrazu. Koliko je njegov put prepoznat govori činjenica da su ljubitelji njegovog lika i djela došli čak iz Zagreba, kako bi ga podržali. Program je vodila mlada i vrlo perspektivna kustosica Muzeja grada Koprivnice, povjesničarka umjetnosti Helena Kušenić.
Kulturni je petak na koncu začinio Antonio Grgić svojim iznimno zanimljivim viđenjem slike Ivana Generalića “Gatara” iz 1975. godine, na temu transrodnosti u naivi. On smatra kako je to najtajanstvenija od svih Generalićevih slika i vjerojatno jedna od najintimnijih. Otkrio nam je zašto Ciganka pokazuje na svoju naušnicu u obliku kotača, povezao je brojne umjetnike u povijesti s simbolikom koju su prikazivale njihove slike, s čitavim opusom Ivana Gereralića čime je pokazao njegovu veličinu.
Ovim druženjem održan je još jedan kvalitetan i posjeta vrijedan program u Galeriji naivne umjetnosti u Hlebinama.